Így csomagolj!

Megmutatjuk, hogy csomagold be küldeményed úgy,
hogy épségben megérkezzen.

Különböző méretű dobozok

A ZONE EXPRESS  munkatársai a szállítási folyamat
közben a küldeményeket többször megemelik,
egymásra teszik, automatikus szortírozó robotjaink címre forgatják, csoportosítják. Kérjük, hogy a különböző méretű dobozokat
külön-külön adja fel. Ezeket ne ragassza, fóliázza vagy
pántolja össze, mert az így kialakított csomagegység széteshet és csak a címkével azonosított
csomag ér célba. Egy-egy csomagot érdemes fóliával is ellátni.

Parfüm ÉS EGYÉB KISEBB SÉRÜLÉKENY TERMÉK CSOMAGOLÁSA

A biztonsági tasak és a légpárnás boríték a kisebb méretű és súlyú (nem hegyes vagy éles) termékek szállításához ideális. Használatakor kérjük, vegye figyelembe, hogy ez a csomagolóanyag nem alkalmas rázkódásra érzékeny vagy törékeny áru esetén.
Az termék jellegének megfelelően használjon légpárnás bélelést, vagy az esetleges sérülések elkerülése érdekében használjon inkább kartondobozt a csomagoláshoz.

Csomagból kiálló részek

A szállítás során a kiálló részek balesetveszélyesek, elakadhatnak vagy megsérülhetnek a telephelyeink futószalagján, ezért a termék semelyik része se álljon ki a dobozból. Kérjük, hogy a csomagoláshoz az áru jellegének megfelelő méretű, szabályos kartondobozt használjon. Az éles vagy hegyes részeket külön tekerje be buborékos fóliával, hungarocellel, és úgy helyezze a térkitöltővel (pufival) bélelt dobozba.

Kerékpár szállítása

Amennyiben kerékpárt szeretne feladni, kérjük
használjon megfelelő szélességű és magasságú
kartondobozt, amely a csomagolással együtt sem haladja meg a mérethatárokat. A dobozon belül a kiálló részeket (kormány, pedál, stb) forgassa el vagy szerelje le és használjon kitöltő anyagot. A kerékpár fóliával vagy csomaglópapírral történő csomagolása nem megfelelő, mert elakadhat a görgősoron, megsérülhet és más küldeményben is kárt okozhat.

Faláda, raklap, kiálló részek

Faládában, raklapon vagy kiálló lábakkal szerelt
doboz nem adható fel, mert ezek elakadhatnak
a szortírozás folyamán. Ezért a méret- és súlyhatárokat betartva kérjük, hogy szállításra alkalmas kartondobozban adja át a sofőrnek ezeket a küldeményeket. A csomagok rakodása és szortírozása kézi erővel és egyes esetekben robot által vezérelt automata szortírozó rendszeren történik, ezért targoncával mozgatható küldemény nem adható fel szállításra (pl raklap). Ilyen jellegű küldeményeket kizárólag céges, szerződött partnereknek szállítunk

Csomagolatlan áru

A csomagolatlan áru sérülékeny, balesetveszélyes, a munkatársaink és eszközeink, valamint a többi áru épségét veszélyezteti és görgősoron sem szortírozható. Kérjük, hogy minden terméket csomagoljon be kartondobozba úgy, hogy szállítható legyen és a dobozon belül is
védve legyen az áru. Karosszéria elem vagy egyéb szabálytalan alakú termék légpárnás fóliába vagy papírba csomagolva sem adható fel, kizárólag szerződött céges partnereink jelezhetik efféle igényüket, direkt közvetlen fuvar esetén. 

Törékeny termékek szállítása

A szállítás során a küldeményeket elkerülhetetlen külső hatások érik, éppen ezért rendkívül fontos a megfelelő csomagolás, – pláne törékeny termékek esetében. Kérjük, hogy a csomagoláshoz az áru jellegének megfelelő méretű, szabályos négyszög alakú kartondobozt használjon. Az éles vagy hegyes részeket külön tekerje be, és úgy helyezze a térkitöltővel bélelt dobozba. A törékeny termékek csak akkor maradhatnak épségben, ha a doboz csordulting ki van töltve puffival, buborékos fóliával és egyéb fa származék speciális térkitöltő anyaggal.
Ha a törékeny termékek szállítás közben megsérülnek, és a Feladó vagy a Megbízó hibájából történt a sérülés (tehát nem megfelelő csomagolás és térkitöltés miatt) akkor kártérítési igény nem érvényesíthető, a reklamáció azonnal elutasításra kerül. 

Helyes csomagolás a dobozon belül: először töltsük fel a dobozt térkitöltő anyaggal kb 2-3cm vastagon. Ezt követően helyezzük a térkitöltő anyagra a termékeket úgy, hogy azok ne érintkezzenek a doboz falaival. A termékek behelyezése után töltsük fel csordultig a dobozt a korábban is említettet áruvédőkkel (lehetőleg puffival), majd zárjuk le a dobozt H alakban. 

KÉZBESÍTHETETLEN KÜLDEMÉNYEK

Belföldi küldemény esetén:
Amennyiben a csomagot az első kiszállítási napon nem tudja leadni a futár, következő munkanapon ismét megkísérli a kézbesítést. Ha akkor sem veszik át a küldeményt, díjmentesen visszaszállítjuk azt a feladónak. Sikertelen kézbesítés után alapesetben még egy alkalommal, tehát összesen 2 alkalommal próbáljuk meg leadni a címzettnek a csomagot. Ügyfélszolgálatunkkal egyeztetve kivételes esetekben lehetőség van akár 3. kiszállítási időpontra is, amennyiben az első kettő sikertelen volt időhiány, kapacitáshiány miatt.

Nemzetközi küldemény esetén: 
Sikertelen kézbesítés esetén a küldeményt nem kézbesítjük a következő munkanapon, hanem felvesszük a címzettel a kapcsolatot és leegyeztetünk egy következő átadási időpontot. Ha a második kézbesítés sem volt sikeres a küldeményt megtagadottnak tekintjük. Amennyiben a csomagot átvételét a címzett elutasítja, elmulasztja vagy a megbízónak felróható okokból kézbesíthetetlennek minősül egy nemzetközi küldemény, továbbá ha az adott ország vámhivatala nem lépteti be a célországba abban az esetben visszaszállítási díjat alkalmazunk. Ilyen jellegű küldemény visszakézbesítési díja minden esetben az eredeti szállítási tarifa 75%-a. Amennyiben a megbízó a visszakézbesítést el szeretné kerülné, kérjük még Magyarország területére vissza nem érkezés előtt szíveskedjen felénk jelezni. Ebben az esetben a küldeményt térítésmentesen megsemmisítjük.